Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Testy silnika fregaty Wicher

Fot. PGZ Stocznia Wojenna

26 kwietnia PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. poinformowała o zakończeniu prób fabrycznych silnika MTU 20V8000M71 przeznaczonego na pierwszą z trzech fregat Miecznik.

Próby zostały zrealizowane na stanowisku testowym Rolls-Royce Solutions w Friedrichshafen, pod nadzorem przedstawicieli Towarzystwa Klasyfikacyjnego Lloyd’s Register, nadzoru wojskowego GQAR, pracowników PGZ Stoczni Wojennej oraz PGZ SA a także Biura Handlowego Ruda oraz Producenta.

Pełen program testów fabrycznych zakończył się podpisaniem protokołu FAT. Oznacza to, że wszystkie parametry techniczne i funkcjonalności silnika o mocy 8200 kW odpowiadają wysokim wymaganiom postawionym przez Marynarkę Wojenną RP oraz zamawiającej go PGZ Stoczni Wojennej. Zgodnie z harmonogramem, cykl prób fabrycznych wszystkich silników napędu głównego, a także silników do agregatów prądotwórczych zakończy się w maju.

Na „sucho” silnik waży 45,3 t, na „mokro” ponad 47,6 t. Jego wymiary to 6,65 x 2,04 x 3,37 m. Podpisana w grudniu 2023 roku umowa przewiduje dostawy trzech zestawów silników wysokoprężnych napędu głównego MTU 20V8000 M71 (po cztery na każdą z trzech fregat) oraz zespołów prądotwórczych MTU 12V4000 M53B (także po cztery). Wraz z nimi zakupiono także systemy sterowania i monitoringu MTU.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc